Používat přísady do motorového oleje je zbytečné.
I když některé výrobci o to snaží. Např. belgický Xenum do motorového oleje WRX 7.5w40 přidává keramické mikročástice. Zajímavé je to, že olej má bílou barvu. Olej Xenum GP 10w40 obsahuje grafit a proto je černý. Jiní, např. německý výrobce Liqui Moly používá rovněž grafit a přísady na bázi molybdenu. Dlouhodobé testy prokázaly přínos a úsporu paliv, ale vzhledem k ceně těchto produktů jsou zanedbatelné.
V zaměstnání naše firma provozuje kolem 10 osobních aut s ročním nájezdem 50 až 100tís. km. Nikdo žádná aditiva nikdy nepoužívá. Ani do oleje ani do pohonných hmot. Za 7 let, co tam pracují já žádné poruchy palivového systému nebo znatelné mechanické opotřebení nebyly. Rekordmanem je Octavia 1.9TDI 77kW s 2007 r.v. s ujetými 620tís. Při těchto km sojka zabírá už na konci a jednou za měsíc se ozve turbo a hodí motor do nouzáku.
Překvapivé je, že už zmíněné Octávky, ze stejným motorem, každá je se spotřebou oleje jiná od samého začátku. Některé spotřebují až 1l/5tís., některé zanedbatelně - jen z horní části měrky poklesne na dolní od výměny k výměně.
Osobně jsem řešil velkou spotřebu jen jednou. V roce 2000 u Golfa II 1.6TD 59kW. Bylo to mechanickým opotřebením válců a vodítkami ventilů. V té době sehnat zdravý použitý motor nebylo reálné. Některé pokoušeli namontovat dnes legendární 1.9TDI 66kW a pak měli problém jej uchladit a také s vibrací. Já dělal poctivou generálku: výbrus válců, nové pisty, šály, výfukové ventily, gufera, simerinky, vodítka ventilů. Cena cca 22tís. Kč včetně práce. Po GO jsem najezdil 50tís. a pak už auto prodal dál. Od výměny k výměně, pokud si pamatují dobře 7500km u tohoto motoru nedoléval jsem ani kapku oleje.