Automatické rozsvícení

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod lydiem » Pia 12. Feb 2010, 17:52

Dobrý konec téměř nekonečného příběhu :lol: :
Dnes mi přepojili drát z potkávacích světel na obrysová, takže mi pípák nádherně nadává, pouze když zapomenu rozsvítit :idea:

:jup: :jup: :jup:

Tímto srdečně děkuji všem xsamarádům, kteří mi pomohli dostat se až do tohoto bodu :)
Mám Piko-chameleona.
Někdy se tváří zeleně, jindy spíš domodra, občas jako když žádnou barvu nemá... a má rád barevné xsamarády!
Obrázok
Jmenuje se Oslík podle jednoho historického dopravního prostředku: Oslíkův příběh
Obrázok užívateľa
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1890
Registrovaný: Str 2. Dec 2009, 20:43
Bydlisko: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod konqui » Str 17. Feb 2010, 20:30

Měl by někdo zájem o opravdové automatické rozsvícení na Xsaru I? Navrhl bych schéma, DPS a další věci...
Obrázok užívateľa
konqui
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 27. Máj 2009, 17:25
Bydlisko: Ostrava
Vůz: C5 X7 2.0HDi 120Kw Exclusive

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod yanci12 » Pia 23. Apr 2010, 15:22

!!!
Zdrawim. Prosim ta nemas nahodou elektricku schemu spinacky a zapojenie lavej packy, kde sa zapinaju svetla? Ten system automatickeho zapinania svetiel som si vyrobil len neviem ako to pripojit ku spinacke a svetlam kedze nepoznam elektricku schemu. Vdaka
Obrázok užívateľa
yanci12
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 169
Registrovaný: Pia 5. Okt 2007, 13:29
Bydlisko: Žilina
Vůz: Xsara1, 1.9D, r.v. 98

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod Cvrček » Pia 23. Apr 2010, 18:41

yanci12,když se podíváš do Technického koutu a části Elektrika,tak tam můžeš najít el. schémata na X1 i s českým popisem. Stačí jen trošičku pohledat. :wink:
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod Pit » Pia 25. Jún 2010, 13:12

Já byl přidělat jeden klíč k picassku v servisu Citrooen Frýdek-Místek a tam mi udělali i denní svícení i když jsem jim vubec nic neříkal a měl jsem to gratis. Byli tam velmi ochotni a příjemní. Nejlepší na tom bylo že jak jsem odjižděl tak zamnou běžel ten frajer s kravatkou přes celé parkoviště aby mi to řekl že tam mám zapojené to DS a vysvětlil co a jak. A při DS mi žádná kontrolka nepřeblikava jen svítí potkavačky jak se ptal lumpik
Citroen Xsara picasso, 1,6 8V benzin, 2003 ICQ 415729438
Obrázok užívateľa
Pit
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 235
Registrovaný: Uto 5. Máj 2009, 16:43
Bydlisko: 3nec ;-)
Vůz: Citroen Xsara picasso, 1,6i, 2003

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod yanci12 » Uto 27. Júl 2010, 9:07

Po premerani niekolkych zvezkov kablov mi uz svetla funguju:D len ked sadnem do ineho auta tak s tym mavam problemi
Obrázok užívateľa
yanci12
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 169
Registrovaný: Pia 5. Okt 2007, 13:29
Bydlisko: Žilina
Vůz: Xsara1, 1.9D, r.v. 98

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod Vypravci125 » Štv 31. Mar 2011, 8:25

Zapnutí denního svícení přes BSI v Citroenu v Benešově 240,- Kč. Příjemně mě překvapili. Ale měl jsem představu, že budou svítit jen tlumený světla vepředu a zbytek auta bude potmě. A ono to svítí úplně všechno - zadek, tlačítka v autě. Kdo to máte zapnutý, svítí vám to taky tak, anebo udělali soudruzi v Bene někde chybu? Díky
Obrázok
Obrázok užívateľa
Vypravci125
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 76
Registrovaný: Štv 15. Okt 2009, 21:47
Bydlisko: u Blaníka - rytíři stále chrní...
Vůz: Xsara II 1,6i 16V, 80kW, 2004, stříbrná

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod Hrnča » Štv 31. Mar 2011, 10:27

Mě svítí jen přední a zadní světla. Jinak tma. Ale malinko jinej stroj...

Aktivoval kamarád a zatím zadarmo. Když jsem na to koukal, tak tam byla jen kolonka: Denní svícení ano/ne
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod dokturek » Štv 31. Mar 2011, 11:00

Vypravci125 to same co ty neřešim jen jezdim
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázok
Obrázok užívateľa
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 986
Registrovaný: Sob 15. Nov 2008, 9:56
Bydlisko: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod vlasta0303 » Štv 31. Mar 2011, 17:51

Já svítím na celé auto a přístrojovka jasněji,než když přepnu na noční.Na denní mi blinkry klepnou jen 4x a noční je klasika. :driv:
Obrázok
Obrázok užívateľa
vlasta0303
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 417
Registrovaný: Sob 13. Feb 2010, 20:41
Bydlisko: Plzeň-Locháč
Vůz: xsara-picasso 1.8i16v r.v.03 85kw B/LPG

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod pkadecka » Sob 25. Máj 2013, 19:18

EDIT: Jedná se o zapojení pro režim denního svícení, tj. rozsvěcí to jenom potkávací žárovky. Nic jiného nesvítí, tj. ani parkovačky, ani podsvícení palubky, ani zadní světla a nejdou přepínat dálková (jen světelná houkačka). V noci a za snížené viditelnosti je nutné si rozsvítit normálně přepínačem světel.

Takhle jsem to dneska udělal v xsaře r.v. 1998. Jsou tam H4 žárovky, takže nemůžou svítit obě vlákna současně, proto je druhý pól cívky relé na dálkové vlákno žárovky - pokud se rozsvítí, relé se vypne a potkávací vlákno zhasne. Pokud je vlákno zhaslé, je to pro relé jako by to byl drát připojený na kostru, žárovka má malý odpor. První pól relé je připojený na kontrolku dobíjení.

Je to nakreslené funkčně správně, ale v praxi je nejvýhodnější se připojit na dráty u konektoru spínače světel než v těch bodech, co jsem to nakreslil. Na jeho kontaktech 1A a 1B by mělo být 12V, u mě to bylo jen na jednom z nich, nevím proč, do obou vedl tlustý žlutý drát. Na žárovku vedou dva růžové dráty (na potkávací i dálkovou). Na kontrolku dobíjení je zas nejlepší se připojit přímo u konektoru budíků, je to ten vpravo a je nutné ho rozebrat a najít kontakt č. 9 (musíte to odpočítat, označené jsou jen krajní, tj. 1 a 13, plus ty na druhé řadě pinů, tj. 14 a 26, pokud se dobře pamatuju. Jestli má přesně 26 pinů, to už nevím.)

Pokud si koupíte autorelé někde v mototechně, bude mít nejspíš jinak popsané kontakty, např. 30, 85, 86, 87, 87a. Já jsem to pro jednoduchost kreslení nechal tak, jako je to jinde ve schématech xsary.

Navíc jsem si dal na palubku (vlevo vedle volantu do volné záslepky) vypínač, kterým to denní svícení můžu vypnout. Na schématu to nemám.

Taky je možné vřadit do série k žárovkám odpor (tj. do série s kontaktem nového relé), to by zvýšilo jejich životnost. Velikost cca 1 - 2 ohmy (EDIT: spíš 0,5 až 1 ohm), ale musí být výkonový, bude na něm dost velká ztráta a taky by se měl umístit někam, kde nevadí, že bude topit. Hlavně aby nezpůsobil nějaký požár v autě.

Obrázok

Původně jsem to chtěl připojit až za relé ventilátoru (na druhém schématu místo označené hvězdičkou), ale když jsem našel, kde v xsaře relé jsou (nad pedálama) a jaký je k nim a hlavně k paticím a drátům přístup, tak jsem to vzdal. Ale bylo by víc košer.

Pozn.: nevím, jestli by neovlivnilo funkci buzení alternátoru, kdyby se za tu kontrolku dobíjení připojilo více relé. Výrobce tam dal jen jedno, já jsem přidal druhé a funguje to. Ale více cívek paralelně by to mohlo zatížit natolik, že by se nenabudil = nefungovalo by dobíjení. Píšu to proto, kdyby někoho napadlo využít to jako místo, kde je napětí po spuštění motoru a udělat z toho univerzální napájení kdečeho. Taky ta kontrolka dobíjení má paralelně odpor, ten tam je, aby se alternátor nabudil i kdyby kontrolka shořela. Opět - výrobce tam může mít odpor navržený tak, aby se alternátor spolehlivě nabudil i bez žárovky, ale jen s jedním připojeným relé, bude to fungovat se dvěma? No nic, varování jsem napsal, až nějaký všeuměl skončí uprostřed divočiny s vybitou baterií, nebude to kvůli mě ;)

Obrázok
Naposledy upravil pkadecka dňa Pon 27. Máj 2013, 20:09, celkovo upravené 2
Obrázok užívateľa
pkadecka
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 42
Registrovaný: Pon 6. Máj 2013, 10:33
Bydlisko: Kostelec nad Labem
Vůz: Citroen Xsara 1.4 (benzín) 2004

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod empík » Sob 25. Máj 2013, 19:41

"Taky je možné vřadit do série k žárovkám odpor (tj. do série s kontaktem nového relé), to by zvýšilo jejich životnost. Velikost cca 1 - 2 ohmy, ale musí být výkonový, bude na něm dost velká ztráta a taky by se měl umístit někam, kde nevadí, že bude topit."
S tým odporom si troška ušiel, myslím asi o jednu dekádu. Na H4 ti ostane asi 7V. :!:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1721
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod pkadecka » Ned 26. Máj 2013, 1:08

Čím větší odpor, tím dýl pak ta žárovka vydrží ;) OK, chtělo by to tak 0,5 ohmu. Žárovka H4 má 55-60W, pro obě světla paralelně vychází odpor žárovek cca 1,2 ohmu. (Odpor ale bude jiný při jiném napětí resp. teplotě vlákna.)

Odpor v sérii pro denní svícení jsem viděl ve schématech elektroinstalace pro Ford Focus, ale nebyla tam jeho hodnota. Na webu jsem našel, že by pro žárovky mělo zbýt napětí cca 10V. To by odpovídalo spíš tomu 0,5 ohmu. 1 ohm by taky asi vyhověl, 2 už jsou ale asi moc, to by pro žárovky zbylo už moc malé napětí.
Obrázok užívateľa
pkadecka
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 42
Registrovaný: Pon 6. Máj 2013, 10:33
Bydlisko: Kostelec nad Labem
Vůz: Citroen Xsara 1.4 (benzín) 2004

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod syky » Str 26. Feb 2014, 20:30

Takhle jsem to dneska udělal v xsaře r.v. 1998. Jsou tam H4 žárovky, takže nemůžou svítit obě vlákna současně, proto je druhý pól cívky relé na dálkové vlákno žárovky - pokud se rozsvítí, relé se vypne a potkávací vlákno zhasne. Pokud je vlákno zhaslé, je to pro relé jako by to byl drát připojený na kostru, žárovka má malý odpor. První pól relé je připojený na kontrolku dobíjení.

Otázka : Pri štartovaní sú svetlá zapnuté ? To by som nerád , zbytočný odber .
Obrázok užívateľa
syky
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Pon 17. Feb 2014, 18:46
Bydlisko: Slovensko , Močenok
Vůz: CITROEN XSARA I 1,9 D r.v. 1998

Re: Automatické rozsvícení

Poslaťod pkadecka » Štv 27. Feb 2014, 9:10

Rozsvítí se až když zhasne kontrolka dobíjení = až když auto začne dobíjet. Tj. při startování by světla měla být ještě zhaslá. Ale i kdyby nebyla, zas tolik to IMHO nevadí.
Obrázok užívateľa
pkadecka
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 42
Registrovaný: Pon 6. Máj 2013, 10:33
Bydlisko: Kostelec nad Labem
Vůz: Citroen Xsara 1.4 (benzín) 2004

PredchádzajúciĎalší

Späť na Nápady, vychytávky

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia