EDIT: Jedná se o zapojení pro režim denního svícení, tj. rozsvěcí to jenom potkávací žárovky. Nic jiného nesvítí, tj. ani parkovačky, ani podsvícení palubky, ani zadní světla a nejdou přepínat dálková (jen světelná houkačka). V noci a za snížené viditelnosti je nutné si rozsvítit normálně přepínačem světel.Takhle jsem to dneska udělal v xsaře r.v. 1998. Jsou tam H4 žárovky, takže nemůžou svítit obě vlákna současně, proto je druhý pól cívky relé na dálkové vlákno žárovky - pokud se rozsvítí, relé se vypne a potkávací vlákno zhasne. Pokud je vlákno zhaslé, je to pro relé jako by to byl drát připojený na kostru, žárovka má malý odpor. První pól relé je připojený na kontrolku dobíjení.
Je to nakreslené funkčně správně, ale v praxi je nejvýhodnější se připojit na dráty u konektoru spínače světel než v těch bodech, co jsem to nakreslil. Na jeho kontaktech 1A a 1B by mělo být 12V, u mě to bylo jen na jednom z nich, nevím proč, do obou vedl tlustý žlutý drát. Na žárovku vedou dva růžové dráty (na potkávací i dálkovou). Na kontrolku dobíjení je zas nejlepší se připojit přímo u konektoru budíků, je to ten vpravo a je nutné ho rozebrat a najít kontakt č. 9 (musíte to odpočítat, označené jsou jen krajní, tj. 1 a 13, plus ty na druhé řadě pinů, tj. 14 a 26, pokud se dobře pamatuju. Jestli má přesně 26 pinů, to už nevím.)
Pokud si koupíte autorelé někde v mototechně, bude mít nejspíš jinak popsané kontakty, např. 30, 85, 86, 87, 87a. Já jsem to pro jednoduchost kreslení nechal tak, jako je to jinde ve schématech xsary.
Navíc jsem si dal na palubku (vlevo vedle volantu do volné záslepky) vypínač, kterým to denní svícení můžu vypnout. Na schématu to nemám.
Taky je možné vřadit do série k žárovkám odpor (tj. do série s kontaktem nového relé), to by zvýšilo jejich životnost. Velikost cca
1 - 2 ohmy (EDIT: spíš 0,5 až 1 ohm), ale musí být výkonový, bude na něm dost velká ztráta a taky by se měl umístit někam, kde nevadí, že bude topit. Hlavně aby nezpůsobil nějaký požár v autě.
Původně jsem to chtěl připojit až za relé ventilátoru (na druhém schématu místo označené hvězdičkou), ale když jsem našel, kde v xsaře relé jsou (nad pedálama) a jaký je k nim a hlavně k paticím a drátům přístup, tak jsem to vzdal. Ale bylo by víc košer.
Pozn.: nevím, jestli by neovlivnilo funkci buzení alternátoru, kdyby se za tu kontrolku dobíjení připojilo více relé. Výrobce tam dal jen jedno, já jsem přidal druhé a funguje to. Ale více cívek paralelně by to mohlo zatížit natolik, že by se nenabudil = nefungovalo by dobíjení. Píšu to proto, kdyby někoho napadlo využít to jako místo, kde je napětí po spuštění motoru a udělat z toho univerzální napájení kdečeho. Taky ta kontrolka dobíjení má paralelně odpor, ten tam je, aby se alternátor nabudil i kdyby kontrolka shořela. Opět - výrobce tam může mít odpor navržený tak, aby se alternátor spolehlivě nabudil i bez žárovky, ale jen s jedním připojeným relé, bude to fungovat se dvěma? No nic, varování jsem napsal, až nějaký všeuměl skončí uprostřed divočiny s vybitou baterií, nebude to kvůli mě