Marek: Na E85 je spotřeba vyšší přibližně o 10%. V zimě určitě nezamrzá, ale je potřeba ho předehřívat. Jinak auto blbě startuje za studena (po ohřátí bloku motoru už předehřev není třeba - stačí se to ohřát v hadicích samo teplem z motoru). Je to v podstatě líh, takže do nějakých -50°C by měl být kapalný - ikdyž trochu "hustší".
jinak platí toto: běžný benzinový motor může bez úpravy fungovat (trvale) na směs Benzin/ethanol v poměru 3:1 (Ethanol tvoří 25% směsi. Na tuto "mixáž" se např. jezdí v Brazílii, v USA obsahuje benzin cca 10% Ethanolu, u nás se již přidává nějaký ten pátek také, ale ne v takovém množství (tuším, že 3,5%)
Vedlejším účinkem přidání lihu (pardon, ethanolu
) do benzinu je nárůst oktanového čísla.
Přestavbě na E85 se věnují třeba zde :
http://www.rostlinnyolej.cz/cs/prestavby-na-biolih-e85-lih-alkohol-etanol-bioetanol/index.phpTakže pokud má někdo zájem, může u této firmy zjistit více.
Ale abych schladil případné horké hlavy, je zde citace z jejich stránek:
U nás zatím bohužel ethanol není uznán jako samostatné palivo, není zde jeho distribuce, není stanovený daňový odpočet atd. Jeden litr by tak stál až 50 Kč. Při výrobě ve velkém a nutném odpočtu spotřební daně by však mohl stát 22 - 23 Kč za litr, což by vzhledem ke spotřebě vycházelo přibližně jako u Naturalu, možná i o něco méně. V zemích, kde se E 85 používá, mají tato auta různé úlevy (daně, vjezd do centra, parkování). Výhody E 85 jsou známé - ekologie, podpora zemědělství, omezení závislosti na fosilních palivech z politicky nestabilních oblastí apod. A tak nezbývá než doufat, že legislativa i u nás dá v dohledné době zelenou tomuto novému pohonu motorových vozidel.
adalší zajímavý článek:
http://www.petrol.cz/stanice/clanek.asp?id=12486